publ-mit-podpubl-mit-podRaupp, Manfred G.2024-04-082024-04-082019-08-132019978-3-945046-11-1https://hohpublica.uni-hohenheim.de/handle/123456789/6412From the beginning of the 1980s I worked as a marketing and sales manager of the agricultural supply industry in Eastern Europe and Central Asia. After the opening of the Iron Curtain in 1990 I was asked, beginning with the University of Prague, to teach the marketing philosophy of the Western world to students from universities of the former COMECON. The following presentation provides the basic information of these marketing seminars and should also serve as a checklist for future marketing plans in the field of crop protection.Seit Anfang der 1980er Jahre war ich als Marketing und Vertriebsleiter der landwirtschaftlichen Zulieferindustrie verstärkt in Osteuropa und Zentralasien tätig. Nach der Öffnung des Eisernen Vorhangs im Jahr 1990 wurde ich gebeten, beginnend mit der Universität Prag, die Marketing Philosophie der westlichen Welt Studenten an Universitäten des früheren COMECON zu vermitteln. Die nachfolgende Darstellung vermittelt die Grundaussagen dieser Marketing Seminare, sie soll gleichzeitig als Checkliste für künftige Marketingpläne im Bereich Pflanzenschutz dienen.enghttp://opus.uni-hohenheim.de/doku/lic_mit_pod.php630PflanzenschutzMarketing and agriculture : how to be successful in the crop protectionBook167124432Xurn:nbn:de:bsz:100-opus-16480