Browsing by Subject "Satisfaction"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Entwicklung der Zufriedenheit der Landmaschinenhändler mit den Herstellern(2015) Becker, Tilman; Semenenko, KseniaBereits im April/Mai 2006 und im April/Mai 2008 wurde die Zufriedenheit der Landmaschinenhändler mit ihren Herstellern im Rahmen einer schriftlichen Befragung abgefragt. Eine Online-Befragung erfolgte dann im April/Mai 2015. Insgesamt nahmen 160 Händler an der Befragung teil. Wie 2006 und 2008 wurde auch 2015 die Bewertung der Händler zu fünf unterschiedlichen Kategorien abgefragt: - Traktoren - Mähdrescher - Futtererntetechnik - Bodenbearbeitung und Saat - Technik für Pflanzenschutz und Düngung. Abgefragt wurden z.B.: - Gesamtzufriedenheit mit jeweiligem Hauptlieferanten - Zufriedenheit mit einzelnen Marketingmaßnahmen im Detail Die Marketingmaßnahmen umfassen z.B. die Bereiche: - Produktprogramm - Zukunft der Lieferanten im Wettbewerb - Beziehung zu Lieferanten. Die Gesamtzufriedenheit setzt sich aus der Zufriedenheit in den einzelnen Bereichen zusammen. Um die Bedeutung einzelner Bereiche für die Gesamtzufriedenheit zu bewerten, wurde der Korrelationskoeffizient zwischen der Gesamtzufriedenheit und dem jeweiligen Bereich berechnet. Zusammenfassend kann man einen zumindest leichten Anstieg bei der Gesamtzufriedenheit feststellen. Lediglich in der Produktgruppe der Mähdrescher kam es zu einer insgesamt schlechteren Bewertung als 2006. Bezogen auf alle Beurteilungen konnte die Futtererntetechnik wie schon in den Vorjahren am besten abschneiden.Publication Die Zufriedenheit der Landmaschinenhändler mit den Herstellern(2010) Becker, Tilman; Staus, AlexanderThis paper analyses satisfaction of agricultural machinery dealers with manufacturers of such. While several analyses have focused on carmakers for quite some time, this paper analyses the field of agricultural machinery for the first time. Between 2006 and 2008, dealers of agricultural machinery were queried about their overall satisfaction regarding distribution and marketing measures taken by the respective manufacturers. We categorised distribution and marketing measures into 38 subquestions, which we can summarise in 8 independent dimensions. We analysed the following tractor brands: Case IH, Claas, Deutz-Fahr, Fendt, John Deere, Massey Ferguson, and New Holland. In terms of overall satisfaction, Fendt achieved the best results followed by CLAAS, Deutz-Fahr, and John Deere. Massey Ferguson, New Holland, and Case IH obtained poor ratings. Between 2006 and 2008, Case IH and New Holland saw the greatest increase in overall satisfaction, thus moving up to the mid-range. Fendt and Claas shared the two top positions in all dimensions. Fendt shows optimal results in three areas: product programme, design of purchasing conditions, and relationship with manufacturer. Regarding the five remaining dimensions, Claas is spearheading in terms of satisfaction. We observe a similiar result for 2006. Fendt dominates with its product programme and shares the top position with Claas regarding relationship with manufacturers. Nonetheless, Fendt leads the way for overall satisfaction significantly. Considering the results of the remaining brands, we observe that good and poor ratings of the product programme and the design of purchasing conditions correlate with good and poor ratings of overall satisfaction. Of all dimensions, the correlation between overall satisfaction and product programme is highest with 0.73. The regression results confirm the relevance of the product programme for overall satisfaction. Three of the four items are significant: Product innovation, product quality and performance, and pricing. While the regression cannot confirm the relevance of designing purchasing conditions, two items within the dimension marketing and sales promotion have a significant impact. For tractors, there is a correlation between overall satisfaction and market share or changes in market share. Market shares and overall satisfaction increased for Fendt, Case IH and Claas between 2006 and 2008, while both figures fell for John Deere. The shares of Deutz-Fahr and Massey Ferguson remain relatively constant, while the overall satisfaction of dealers is slightly declining. New Holland faces fluctuations up and down between the years. Overall satisfaction grew. The development in overall satisfaction can serve as an indicator for future market share developments.